Kiedy najbardziej znana jest tylko część utworu
Wykonawcy:
Joanna Natalia Ślusarczyk – dyrygent
Jakub Kościuszko – gitara
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Sudeckiej
Program:
C. Saint-Saëns Danse macabre op. 40
J. Rodrigo Concerto d'Aranjuez
G. Fauré Suita na orkiestrę Masques et Bergamasques
M. de Falla Suita z baletu El Amor Brujo
Tak jest w przypadku Adagio – II części Concierto de Aranjuez. Wiele osób zna ją bez wiedzy o kompozytorze i tytule dzieła. Wykorzystywano ją także w wielu filmach. Szczególnie popularny, melancholijny motyw z części drugiej był wielokrotnie wykorzystywany w utworach muzyków rozrywkowych. Opiera się na nim piosenka Aranjuez, mon amour, którą w 1967 roku nagrał Richard Anthony. Motyw ten wykorzystał również Jose Feliciano (Aranjuez con Tu Amor), jak i pianista jazzowy Chick Corea. W 1982 roku Adagio zostało przearanżowane i dodano słowa, a piosenkę pod tytułem Follow me zaśpiewał Demis Roussos.
Bilety: 40/43 zł – normalny, 30/32 zł - ulgowy dostępne są w Kasie Biletowej Filharmonii Sudeckiej (rezerwacje: bilety@filharmonia-sudecka.pl, 501-674-397) oraz bileterii online: https://filharmonia-sudecka.bilety24.pl. Do ceny biletów zakupionych w bileterii Bilety24 doliczana jest prowizja.
Więcej informacji: http://filharmonia-sudecka.pl.