Sztuka i jej sztuczki - dr Sylwia Świsłocka-Karwot

2014-03-24  11:00

Po co człowiek chwycił pędzel, dłuto, myszkę komputerową? Z czego wynika potrzeba tworzenia? Kiedy ktoś staje się artystą i czy pomiętą kartkę papieru możemy uznać za obiekt sztuki? No jak to jest? – pomyślmy. 

Wrocławska Fundacja Studentów Historii Sztuki serdecznie zaprasza na 
siódmy wykład z cyklu
"Ta straszna sztuka współczesna"
  
                   "Czy pomięta kartka papieru może być dziełem sztuki? 
                                               Sztuka i jej sztuczki"
                                        dr Sylwia Świsłocka-Karwot
 
                                             27 marca 2014 (czwartek), godz. 18:00
Instytut Historii Sztuki UWr, ul. Szewska 36, s. 309

Dyskusję po wykładzie poprowadzi Valentyna Dąbek

Harmonogram wszystkich wykładów znajduje się w załączniku oraz pod adresem internetowym: http://wfshs.wordpress.com/dzialania/wyklady/
 
Głównym kryterium i punktem odniesienia sztuki jest to, co można nazwać świadomością jej tożsamości. Jest ona zakorzeniona w dostępnym nam doświadczaniu sztuki, która obiektywizuje się w odpowiedzi na pytanie o to, czym jest? Różnorodność propagowanych obecnie stylów życia, mód, tendencji określających na nowo światopoglądy, podważenie jednoznaczności norm estetycznych ale i etycznych, wielorakość wizji człowieka sprawia, iż mamy poczucie, że żyjemy w czasach kryzysu sztuki. 
W coraz bardziej rozrastającej się przestrzeni kultury trwa nieustanne poszukiwanie reguł i struktur, które integrowałyby obszar sztuki i określały jej tożsamość. Czym jest? Czym jest sztuka współczesna? Po co człowiek chwycił pędzel, dłuto, myszkę komputerową? Z czego wynika potrzeba tworzenia? Kiedy ktoś staje się artystą i czy pomiętą kartkę papieru możemy uznać za obiekt sztuki? No jak to jest? – pomyślmy. Zapraszam.

Dr Sylwia Świsłocka-Karwot- Adiunkt w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Wrocławskiego. Zajmuje się badaniem sztuki XIX i XX w. ze szczególnym uwzględnieniem właściwych jej obszarowi heteronomii oraz uwikłań krytycznych, społecznych, politycznych, rynkowych. Interesuje się również metakrytyką oraz w sposób szczególny historią sztuki od pocz. 2 poł. XX w. po zjawiska aktualne.

----
Źródło: WFSHS, materiały prasowe. 
https://www.traditionrolex.com/30