Nowa sztuka dla nowego społeczeństwa. Muzeum Współczesne Wrocław

2015-09-25  10:48

25 września w Muzeum Współczesnym Wrocław zostanie otwarta wystawa „Nowa sztuka dla nowego społeczeństwa” przygotowana we współpracy z Muzeum Sztuki Współczesnej w Zagrzebiu.
Wystawa będzie prezentować prace 77 artystów chorwackich (obrazy, grafiki, obiekty, instalacje, fotografie, dokumentację fotograficzną i audiowizualną) oraz wydobywać kierunki, ruchy i zjawiska artystyczne, prezentujące powojenną chorwacką neoawangardę. Wraz z przeglądem prac, które reprezentują te zjawiska, pokazane zostaną także dzieła artystów współczesnych, którzy są kontynuatorami tych poetyk lub czerpią z nich w swojej twórczości.


W latach sześćdziesiątych XX wieku Galeria Sztuki Współczesnej, dzisiejsze Muzeum Sztuki Współczesnej w Zagrzebiu (MSU), była, według zdania niektórych najważniejszych artystów w tym okresie, najbardziej otwartą publiczną instytucją w ówczesnej Jugosławii. Dotyczyło to głównie jej możliwości generowania ważnych zjawisk artystycznych zarówno w kontekście międzynarodowym, jak i lokalnym, a także otwartości na organizację i dokumentację wielu poszukiwań artystycznych i wystawienniczych tego okresu, w którym interwencja artystyczna pozostawała częścią tkanki miejskiej. Neoawangardowy paradygmat, który miał na celu uczynić sztukę dostępną dla wszystkich poprzez środki produkcji masowej, nie tylko z pozycji odbiorcy, ale także autora, dziesięć lat później zastąpią partycypacyjne wydarzenia i akcje artystyczne, które za pomocą różnych strategii zacierały granicę między artystą a publicznością. - See more at: http://muzeumwspolczesne.pl/mww/kalendarium/wystawa/nowa-sztuka-dla-nowego-spoleczenstwa/#sthash.vBq73yR3.dpuf

W latach sześćdziesiątych XX wieku Galeria Sztuki Współczesnej, dzisiejsze Muzeum Sztuki Współczesnej w Zagrzebiu (MSU), była, według zdania niektórych najważniejszych artystów w tym okresie, najbardziej otwartą publiczną instytucją w ówczesnej Jugosławii. Dotyczyło to głównie jej możliwości generowania ważnych zjawisk artystycznych zarówno w kontekście międzynarodowym, jak i lokalnym, a także otwartości na organizację i dokumentację wielu poszukiwań artystycznych i wystawienniczych tego okresu, w którym interwencja artystyczna pozostawała częścią tkanki miejskiej. Neoawangardowy paradygmat, który miał na celu uczynić sztukę dostępną dla wszystkich poprzez środki produkcji masowej, nie tylko z pozycji odbiorcy, ale także autora, dziesięć lat później zastąpią partycypacyjne wydarzenia i akcje artystyczne, które za pomocą różnych strategii zacierały granicę między artystą a publicznością.

Artyści:

Marina Abramović, Marc Adrian, Vincenzo Agnetti, Marina Apollonio, Mihajlo Arsovski, Alberto Biasi, Christian Boltanski, Vladimir Bonačić, Marija Braut, Boris Bućan, Gerald D. Byerley, André Cadere, Roman Cieslewicz, Gianni Colombo, Computer Centre “Boris Kidrič” Institute, Vinča, Charles Csuri, Boris Cvjetanović, Petar Dabac, Dadamaino, Vlasta Delimar, Braco Dimitrijević, Juraj Dobrović, Michel Fadat, Alain Fleischer, Fokus grupa (Iva Kovač & Elvis Krstulović), Alan Mark France, Ivana Franke, Ivan Ladislav Galeta, Mladen Galić, David R. Garrison, Gorgona, Tomislav Gotovac, Klaus Groh, Group of Six Artists, Vladimir Gudac, Dieter Hacker, Laeon D. Harmon, David Det Hompson, Miljenko Horvat, Pierre Hubert, Sanja Iveković, Vladmir Jakolić, Željko Jerman, Zbynek Jetleb, Jagoda Kaloper, Rudolf Kämmer, Laszlo Kerekeš, Kenneth C. Knowlton, Hans Köhler, Ivan Kožarić, Vladimir Kristl, Edoardo Landi, Auro Lecci, Sol LeWitt, John Liggins, Robert Mallary, David Maljković, Jonier Marin, Jean Claude Marquette, Dalibor Martinis, Manfredo Massironi, David Mayor, Annette Messager, Enes Midžić, Tomislav Mikulić, Petar Milojević, Mladi beogradski umetnici, Jane Moon, François Morellet, Bruno Munari, Frieder Nake, Georg Nees, Thomas Niggel, Michael A. Noll, Marijan Susovski, Jacques Palumbo, Sergej Pavlin, Vladimir Petek, Goran Petercol, Friederike Pezold, Ivan Picelj, Sandor Pinczehelyi, RZU Podroom, Ivan Posavec, Bogdanka Poznanović, Ludwig Rase & Georg Nees, Carlheinz Richter, Vjenceslav Richter, Sylvia Roubaud, Davor Sanvincenti, Zabunyan Sarkis, Paolo Scheggi, Manfred Robert Schroeder, Jesus Raphael Soto, Aleksandar Srnec, Mladen Stilinović, Josip Stošić, Ljerka Šibenik, Davor Tomičić, Goran Trbuljak, Gergely Urkom, Jiří Valoch, Victor Vasarely, Milisav Mio Vesović, Edward Zajec, Anton Zottl, Vilko Žiljak

 

Kuratorki Jasna Jakšić, Ivana Kancir

W latach sześćdziesiątych XX wieku Galeria Sztuki Współczesnej, dzisiejsze Muzeum Sztuki Współczesnej w Zagrzebiu (MSU), była, według zdania niektórych najważniejszych artystów w tym okresie, najbardziej otwartą publiczną instytucją w ówczesnej Jugosławii. Dotyczyło to głównie jej możliwości generowania ważnych zjawisk artystycznych zarówno w kontekście międzynarodowym, jak i lokalnym, a także otwartości na organizację i dokumentację wielu poszukiwań artystycznych i wystawienniczych tego okresu, w którym interwencja artystyczna pozostawała częścią tkanki miejskiej. Neoawangardowy paradygmat, który miał na celu uczynić sztukę dostępną dla wszystkich poprzez środki produkcji masowej, nie tylko z pozycji odbiorcy, ale także autora, dziesięć lat później zastąpią partycypacyjne wydarzenia i akcje artystyczne, które za pomocą różnych strategii zacierały granicę między artystą a publicznością. - See more at: http://muzeumwspolczesne.pl/mww/kalendarium/wystawa/nowa-sztuka-dla-nowego-spoleczenstwa/#sthash.vBq73yR3.dpuf

 

Równolegle z wystawą „Nowa sztuka dla nowego społeczeństwa” zostanie otwarta wystawa chorwackiego artysty Vlado Martka „Granice języka”. Ekspozycja będzie prezentować prace, w których artysta w rożny sposób dociera do granic języka, podejmując dialog z tradycją poezji, w tym także poezji wizualnej, tworząc obiekty poetyckie, przed-poezję, książki artystyczne, samizdaty i mapy geograficzne.

Organizatorzy zapraszają na wernisaż – 25 września o godzinie 18.00 w Muzeum Współczesnym Wrocław, Pl. Strzegomski 2a oraz na zwiedzanie obydwu wystaw.

Wstęp wolny

fake audemars piguet watches audemars piguet replica

wstęp wolny
https://www.traditionrolex.com/30